وبسایت شخصی محمد حسین تیرآور

88 درصد ، اسد

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ق.ظ
( به مناسبت انتخابات اخیر سوریه)

بسم الله الرحمن الرحیم

88/7درصد آرا ، متعلق به بشار اسد میباشد .

آیا این جمله ، جملات دیگه ای را هم تغییر میدهد؟

انتخابات سوریه برگزار شده است و بشار اسد با مشارکت بیش از 72 درصد و با رای بیش از 88 درصد مجدادا سکان دولت را در هفت سال آینده به دست گرفت . این پیروزی  درحالی میباشد که موضع گیری های برخی از رسانه های عربی و ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا ، در طول آغاز جنگ تا کنون سعی کرده اند وانمود کنند  افرادی که در سوریه در مقابل ارتش ایستاده اند ، همان مردم سوریه هستند که با اسد مخالف هستند ؛ این موضع گیری در رسانه ها  و گفتار مقامات امریکایی ، آنها را وادار میکرد که از لفظ مخالفین به جای تروریست و اغتشاشگر استفاده کنند و حمایت خود را از مخالفین ظاهری سوریه انجام دهند . درحالی که توزیع سلاح ، آموزش نظامی و غیر بومی بودن و رفتار وحشیانه آنها غیر قابل انکار است و حتی در گفتار مقامات امریکا مشهود است که در ادامه به آن اشاره میشود.

"نخست وزیر انگلیس بعد از نشست روز جمعه (۱۴ دسامبر، ۲۴ آذر) در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: « ما می‌گوییم، همه گزینه‌ها، باید به منظور کمک به مخالفان در نظر گرفته شوند"

سیاست های مداخله جویانه و به اصطلاح عوام فریبانه آن : ضد تروریستی ، تا جایی پیش رفت که امریکا به بهانه غیر مستند خود مبنی بر بمباران شیمیایی توسط دولت سوریه ، تا نزدیکای جنگ و دخالت نظامی مستقیم در سوریه پیش رفت که با بی رغبتی یاران دیرین خود ، همچون انگلیستان ، از این کار صرفه نظر کرد .

این گونه حمایت ها از سوی ایالات متحده تا جایی ادامه داشته است که حتی چند هفته قبل از برگزاری انتخابات سوریه ، اوباما حمایت مجدد و تزریق پول را در دستور کار خود قرار داده است .

"سخنگوی کاخ سفید در هواپیمای حامل باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت : واشنگتن حمایت خود را از مخالفان میانه رو افزایش خواهد داد.حمایت دولت آمریکا از مخالفان سوریه به طور رسمی 287 میلیون دلار اعلام شده است. این در حالیست که بر اساس برخی گزارش‌ها سازمان سیا در یک برنامه محرمانه آموزش مخالفان میانه رو در اردن شرکت می کند"

حال باید از اتحادیه اروپا و دولت دلسوز آمریکا این سوال را کرد که : اگر مخالفان بشار اسد همان مردم سوریه هستند، پس 88/7 درصد رای  از کجا آمده است ؟ نکند 11 درصد باقی مانده با لحاظ آرای باطله ، مخالفین دولت و سلاح گرفته های این کشور هستند ؟ 

 نکند منظور از مخالفین ، نه مردم سوریه ، بلکه کاخ نشینان آمریکا و اتحادیه اروپا و چند شیخ دست به کمر کشور های عربی هستند  ، که دایه مهربانتر از مادر شده اند و صلاح کشور را از مردم همان کشور بهتر میدانند و رای خودشان را به جای رای تمام مردم سوریه جای زده اند؟

باید دید تا بعد از این ، دایه های مهربانتر از مادر، برای دور زدن شکست انتخاباتی که برنده اصلی آن مردم و بازنده اصلی ، کشورهای مداخله گر علی الخصوص امریکاست ، از چه لحن و کلامی استفاده میکنند ؟ آیا با گفتن این کلام که : این انتخابات مشروع نیست ؟ یا با گذشت فقط چندین ساعت از انتخابات ، وقیحانه ازارسال سلاح مرگبار خود به مخالفان در گذشته و ادامه این روند در اینده سخن بگوید؟

 سوزان رایس در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد: «دولت تلاش دارد با ارسال کمک‌های مرگ‌آور و غیرمرگ‌آور بیشتر برای مخالفان دولت سوریه، از مخالفان غیرمسلح و مسلح «بشار اسد» (رئیس‌جمهور سوریه) حمایت کند.


برخی از منابع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930316000643
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1522191386351038535
http://www.presstv.com/farsi/detail/1393/01/07/2213/SaudiSyria/
http://www.presstv.ir/farsi/detail/1393/02/26/3783/US-Syria-vote/
خبر گزاری باشگاه خبرنگران
شبکه پرس تیوی
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ق.ظ
  • محمد حسین تیرآور

نظرات (۶)

  • احسان آزمون نیا
  • احسنت

    پاسخ:
    تشکر از حضورتون آقا احسان
    سلام؛فکت دادن ها وروشنگری همراه با سند در مورد نقش عوامل خارجی در سوریه از نقاط قوت مطاب هست،نقاط ضعفشم خبری بون مطلبه تا تحلیلی بودنش.عزیز دلی موفق باشی
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون . با توجه به این که متوجه هستم که تحلیل کوتاه تر بود ، ولی به نظرم همه ی فکت ها مقدمه  تحلیل بوده.عزیزی
     مطلب خوبی بود
    دموکراسی آمریکایی
    وقتی گاوچران آزادی خواه بشود، قورباغه ابوعطا می خونه
    پاسخ:
    این دفعه دیر کردیدا ! نگران شدم
    پیشینه مطلب رو خوب یاد گرفتی. در انتخاب واژگان و چینش جملات بیشتر فکر کن. قبلا بهت گفتم اهمیت ویراستاری را.
    در مجموع خوب.
    عمو ترکیدی که؟
    بروز کن برادر من. سطح تحلیلمون اومده پایین
    پاسخ:
    چشم . حتما . خودم ازین بابت ناراحتم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی