وبسایت شخصی محمد حسین تیرآور

از هسته ای خسته ایم

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 در گیرو دار انتخابات و دوران پرشور و بحث بر انگیز تبلیغات انتخاباتی بود که این نوا به گوشمان رسید:

آقای روحانی بیایید که خسته شده ایم از تحریم ها ، بیایید که با دنیا آشتی کنیم.

شنیدن این صدا در آن دوران کار مشکلی نبود . با وبگردی مختصری به این مسئله پی میبردید . فیلم های تبلیغاتی که پخش شد ، دکتر روحانی در اولین فیلم اظهار کردند:

سانتریفیوژ خوب است که بچرخد ، به شرطی که چرخ صنعت هم بچرخد. گویی همه تقصیر ها افتاده بود بر گردن انرژی هسته ای مادر مرده . انرژی هستی ای با این نگاه ، نه نماد اقتدار و ایستادگی ، بلکه نماد گرانی و هر فشار بیرونی بر علیه کشور تلقی میشد . نوای دلسوزانه افرادی که از این معادله غیر منطقی نالان بودند هم به جایی نمیرسید که میگفتند:

 انرژی هسته ای بهانست ، مگر قبل از انرژی هسته ای آمریکا بر علیه ما کاری نمیکرد که حالا این را میگویید . تا وقتی جمهوری اسلامی مقابل ظلم و مدافع مظلوم باشد آمریکا و غرب (البته منظور از غرب همه کشور ها نیستند) بر علیه ما هستند ، چه هسته ای بهانه باشد ، چه هرچیز دیگر  ،دشمن دشمن است ، احمدی نژاد و روحانی ندارد.

اما خدارا شکر که کسی پیدا شد و این جمله را  (دشمن دشمن است ) به اثبات رساند . خدا خیرش بدهد ، آمریکارا میگویم ، درچند مرحله غیر منطقی و حساب نشده ، این مدعی را اثبات کرد .

مرحله اول :

حدود یک هفته قبل از انتخابات 24 خرداد ، امریکا علام کرد که :  آزادی انتخابات ایران را قبول نداریم.

مرحله دوم:

یک روز بعد از رای گیری و انتخاب شدن دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران ، امریکا در اقدامی مضحکانه بر علیه موضع گیری قبلی خود ، پیروزی دکتر روحانی را تبریک گفت.

البته کاری نداریم که سایت های پر مخاطبی بودند که این اقدام توهین آمیز آمریکا (که یک روز دولت ایران را خائن و به شعور تمامی مردم توهین میکند و روز دیگر به رئیس جمهور انتخاب شده تبریک میگوید ) را به عنوان لبخند دنیا به روی روحانی ، قلمداد کردند .

مرحله سوم:

 اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل بخشی از سخنان خود را به ایران اختصاص داد  :
به دنبال تغییر حکومت در ایران نیستیم. تمایل داریم دست یابی ملت ایران به حق خود در انرژی صلح آمیز هسته ای تضمین شود اما اصرار می کنیم که دولت ایران به مسؤولیت های خود درباره منع گسترش سلاح هسته ای پایبند باشد.

این مرحله شاید برای خیلی ها حکم چراغ سبز و فراهم بودن همه چیز برای یک رابطه سازنده را دارد ، اما صبر کنید  ، داستان هنوز ادامه دارد...

مرحله چهارم:

در آستانه مذاکرات ژنو ،اوباما در اقدامی  متضاد با آخرین عملکرد خود (سخنرانی سازمان ملل)  ، چندین بار در مصاحبه با شبکه های مختلف و یا گفتگو با نتانیاهو از وجود گزینه نظامی روی میز سخن گفت.

(منبع)  

مرحله پنجم:

وزیر خارجه امریکا(جان کری) در پی مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان و در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره توافق با ایران نکاتی را یاد آور شدند که میتوان از آن به عنوان تیر خلاص یاد کرد :

اگر ایران بتواند اعتماد مارا نسبت به فعالیت های هسته ای خود جلب کند ، یعنی اگر مسائله هسته ای را نیز نادیده بگیریم و یا از آن عبور کنیم ، ایران را به علت حمایت از گروه تروریستی  حذب الله لبنان و حمایت از سوریه و تحریم خواهیم کرد .

این جمله از مطالب ذکر شده کری در سخنرانی و مصاحبه وی مشهود و به راحتی قابل استناد میباشد :


تمام تحریم های مربوط به وضعیت حقوق بشر، حمایت از تروریسم، حمایت از رژیم سوریه پابرجا خواهند ماند... تنها بخش بسیار کوچکی از تحریم های ایران آن هم به صورت برگشت پذیر حذف می شود.  (منبع)

  مسلماً در درازمدت و اگر می‌خواهیم روابط بین دو کشور واقعاً تغییر کند، این‌ها هم باید تغییر کند. حزب‌الله یک سازمان تروریستی است؛ اما مشتری اصلی ایران است. حزب‌الله در سوریه حضور دارد. ایران در سوریه دست دارد. این‌ها موضوعاتی است که موجب نگرانی شدید همه ما است. به علاوه، ایران از فعالیت‌هایی در سراسر جهان حمایت کرده که گاهاً با هنجارها و استانداردهای بین‌المللی در تضاد بوده است. بنابراین متأسفانه هنوز مسائل زیادی وجود دارد که باید روی آن‌ها کار کنیم. (منبع)

این سخنان که قابل پیشبینی نیز بودند ، مهر تایید دیگر بود بر بصیرت رهبر معظم انقلاب که در 12 آبان ماه امسال در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اعلام کرده بودند : 

یک مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى است؛ نه، قضیّه‌ى هسته‌اى بهانه است؛ قبل از اینکه مسئله‌ى هسته‌اى مطرح باشد، همین دشمنى‌ها، همین مخالفتها از اوّل انقلاب بود؛ اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها میخواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش میکشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت میکنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بیشتر شده است.(منبع)



با این تعاریف می شود به راحتی نتیجه گرفت که امریکا با شخص کاری ندارد و انرژی هسته ای بهانه ای بیش نبوده است ؛ و  تصور این مطلب که با روی کار آمدن یک شخص (دکتر روحانی) دشمن کهنه کار جمهوری اسلامی ایران  موضعش را عوض میکند ، تصوری بوده است غلط  ؛ تا جمهوری اسلامی ، جمهوری اسلامیست ،َ همین آشست و همین کاسه  . معلوم شد که نه دکتر روحانی نماد صلح و آشتی با دنیا بود است و نه   تخریب کردن دولت ایران در دهه گذشته به واسطه نداشتن دیپلماسی قوی، کاری بوده است جوانمردانه. 
مشخص است که برای بالندگی باید بر روی پای خود ایستاد ، و با به کار گیری ابتکار و تلاش از این مرحله عبور کرد ، نه این که به دنبال گوش چشم غربی ها بنشینیم .

همانطور که رهبر انقلاب فرمودند :
به غرب دل نبندید
یاحق

منتشر شده در :
 خبرگزاری دانشجو
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ق.ظ
  • محمد حسین تیرآور

نظرات (۱۲)

از تلاش شما افسران متجدد سایبری بسیج سپاس گزارم مطلبتون رو خواندم بسیار زیبا بود بله حرف شما درست است مشکل امریکا هسته ای نیست مشکل امریکا اسلام بیچاره امام که 30 سال پیش گفت که امریکا هیچ مرزی تا عدول از تمامی قوانین اسلامی نمیشناسد ام کو گوش شنوا!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
آفرین بر تو سرباز خمینی که جملات رهبرتو انقدر خوب فهمیدی
 جنگ ما با عراق و آمریکا نیست، جنگ ما با اسرائیل و دول عربی هم نیست، جنگ ما با انگلیس و غرب هم نیست جنگ ما جنگ مکتبیست.
امام خمینی(ره) صحیفه نور، جلد21، در پیام به مناسبت کشتار زائران خانه خدا
بله آقا امیرحسین
پاسخ:
 امیر حسین کیه جانان؟! نکته زیبایی رو مطرح کردید .تشکر
 بسیارهم عالی. نشون میده کم کم اخبار هم نگاه میکنی به جای شبکه پویا:-)
ولی انصافا خوب بود
پاسخ:
 کربلا اسید هم که باشه شما رو نمیتونه به راه ...
ممنون آقا مجتبی
 عالی!!!
خیلی خوب بود
قلمت تازه داره میشه مثل خودم
یادم باشه ازین به بعد بیشتر ازت استفاده کنم
پاسخ:
 همیشه آرزو داشتم چوپان اعظم برای یک بار هم که شده از من تعریف کنه . ممنوشم . شما زیادی به ما لطف داری مجتبی جان
 خیلی خوب نوشتی واقعا عالیه.
فقط جسارتا سعی کن یکدستی قلمت رو تو کل متن بیشتر رعایت کنی.
 من از نظر فنی مثل بقیه دوستان نمیتونم نظر بدم و نباید بدم. چون تخصص ندارم. ولی میتونم بابت مطالب خوب ازت تشکر کنم.
موفق باشی
پاسخ:
 تشکر آقای مولایی. هنرمند عزیز
 سلام . پیگیری شمارو در مسائل روز جهن تقدیر میکنم. امیدوارم همیشه با بصیرت و پیرو ولایت باشید
پاسخ:
 تشکر
 سلام
به قول سردبیر سابق روزنامه لومند میخائیل گورباچف: در سیاست باید نسبت توازن متحرک ایجاد کرد که از طریق ان بتوان گروه های فشار روانی بر افکار عمومی را از طرفین دفع و به سود خود ضبط کرد. مطلبتون در حد خودتون بود. بنظرم حدود را بیشتر مشخص کنید و تحرکات فرهنگی دولت را از طرق مختلف مورد شناسانی درونی و بیرونی قرار بدید و کتاب های ملوسی دراواک رو که به فارسی شاید ترجمه شده را بخونید براتون بد نیست و میتونه در این راه پست و ناهموار به شما کمک کنه. البته نظر من چیز دیگه ای هست که از گفتنش عاجزم و باید نوعی تملک عالی رو سر لوحه کارمون قرار بدیم. و از افراط بپرهیزیم چون افراط بده و شیخ حسن گفته افراط نکنید....
پاسخ:
 کاش برای افراطی خواندن بنده دلیل می آوردید ، نه این که به یک کلمه (افراط نکنید ) بدون هیچ استدلال و منطقی بسنده کنید .آخه شیخ حسن گفته :دولت تدبیر ؛ آقای امینی عزیز
از معرفی کتاب هم ممنونم
  • طلبه شعر دوست
  •  سلام اولا بگم همه جاش رو دقیق نخوندم ولی شما اوایل وارد شدن به قلم زنی بهتره چند باره دیگه کتاب های زبان فارسی و ادبیات فارسی رو بخونی تا یادبگیری کلمه اظهار اینجوریه نه اضحار اینجوریه در بعد هم به نظرم نگاهات تک بعدیه و بوی طرفدارای افراطی جلیلی رو میده اما کلیت مطالب خوبه!!!
    پاسخ:
     خب دوست عزیز از اول یک بار دقیق بخون ، خیلی دقیق ، بعد نظر بده . به هیچ وجه نگاه تند و افزاطی نداشته مطلب و بسیار مستند نیز هست. راستی کجای متن من نوشتم (اضحار)؟
  • طلبه شعر دوست
  •  مستند بودن ربطی به افراطی بودن ندارد دکتر سلام هم مستند هستش ولی ایا افراطی نیست؟چون تمام حقایق رو منتقل نمیکنه؟شما هم همینطور
    پاسخ:
     برادر من ، شما مستند حرف بزن .من کی گفتم چون مستند هست افراطی نیست ؟ من گفتم نوشته ایست مستند و الان اضافه میکنم منطقی . شما برای افراطی خواندن من دلیل بیاور . اصلا کامل متن رو خوندی؟ صداتم بیار پایین
  • امیر حسین حسینی
  •  درود برتو
    مطلبتو دوباره خوندم خوشم اومد انصافا این مطلب خیلی بهتر از نشریه پلاکه البته قلمت کم کم خوب میشه در کل خوب بود
    پاسخ:
     بزرگوار هرچه فکر میکنم به جا نمیارم. در کل تشکر میکنم مخصوصا به خاطر خواندن مجددتون
    این مذاکرات برای کاستن تحریم ها در جریان است ... باید قبول کرد که تحریم ها به اقتصاد و توان ملی لطمه زده است ولی همه چیز در گرو تحریم ها نیست ...  بالاخره ما برای واردات بسیاری از اقلام و کالاها مجبور به واردات هستیم و برای این اقلام باید ارز داشته باشیم و بتوانیم پولش را هم بدهیم ... دیگر اینکه الان در حدود 100 میلیارد دلار از پول نفت در ژاپن - چین - هند بخاطر تحریم بانکی اسیر است ... شاید بگوئید که خب تحریمی برداشته نشده است ... بله درست است تحریم کارسازی برداشته نشده است ولی جلوی مسلسل تحریم ها هم گرفته شده است. بنظر من در آخر هم بخشی از تحریم ها با بهانه جویی های آمریکا باقی خواهد ماند.  در ضمن قالب بسیار زیبایی دارید
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون آقا سعید . در ضمن شما جز معدود افرادی هستید که از قالب تعریف کردید . البته هنوز به پایان نرسیده کار قالب
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی