وبسایت شخصی محمد حسین تیرآور

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا فیلم را ببینید

دریافت
حجم: 1.06 مگابایت

فارغ از صحبت های اخیر جناب مدیری:
ظاهرا دوستان جناب مهران مدیری و امثال ایشان را فهم نکرده اند که این روز ها اینگونه بر او میتازند.
جناب مدیری صادقانه حرف زده است، با تمام آنچه که فهم میکند و قلبا. حقیقت آن است که او واقعا به جامعه و وضعیت نظام حکومتی امید وار نیست، به امروز هم ارتباطی ندارد، احتمالا اگر با او صحبت کنید مصادیقی چون پراید، تورم سالهای اخیر، دلار و... را به عنوان ادله سراشیپی خطر سقوط و ناکارامدی حکومت نام ببرد؛ خب چه طور امید تزریق کند؟
وقتی که نوری برای امید در جامعه(منظور وضعیت کلی حکومت است و نه مردم) خود نمیبیند و بخواهد امید را اشاعه دهد، صحنه همانقدر مضحک می شود که خودش هم گفت:
"خدایا مارا در امید خفه کن"
از او چیزی را مطالبه میکنیم که خودش هم ندارد.
برای آنکه قلبلا امید وار باشی و بتوانی آن را در جامعه تزریق کنی، باید  نظر و جهان بینی، قدرت تحلیل، دایره اطلاعات، و... تو به سلاح هایی مجهز باشد که خب جناب مدیری به آن سلاح ها مجهز نیستند.
 برای دیدن ساحل و آنکه در چه نقطه ای از دریا ایستاده ایم و از چه مسیری رد و به کجا رسیده ایم، هم چشمانمان باید به دوربین مجهز باشد، هم ذهنمان به تاریخ. هم آنکه بدانیم قصد کشتی چه بوده از حرکت. اگر اینطور نبود، صرفا با دیدن نقطه فعلی و چشم غیر مسلح  نمیتوانیم ادعایی بر نگاه جامع داشته باشیم، و نگاه محدود را چه به قضاوت؟ چه به امید؟
یکی از امیدوار ترین افراد جامعه امروز ما امام خامنه ای است، ببینید ادبیات و نگاه ایشان به چه سلاح هایی مجهز است که نتیجه اش می شود امیدواریِ ابتدا برای خود و بعد تزریق آن به جامعه؟ و بعد مقایسه کنید با نگاه کسانی که از آنها توقع امید افزایی داریم، چه مدیر چه هنرمند  آیا آنها هم به چنین ادبیات و جهان بینی و نگاهی مسلح هستند که حال توقع امیدافز ایی را داشته باشیم؟ ؟ ؟
فی المثل در فهم چیستی انقلاب اسلامی، رهبری یک نگاه تاریخی با ادبیات دینی دارند که در این طرز فکر وسیع پدیده هایی که عمر  محدودی دارند چندان به چشم نمی آیند مگر آنکه موجت تغییر روند حرکت کلی آن جامعه در بلند مدت شوند.
 آیا بقیه هم به این سلاح (نگاه روند محور تاریخی با محوریت دین) مجهز هستند؟
ایشان جمله ای در توصیف انقلاب گفته اند : "ما مسیر تاریخ را عوض کردیم"
احتمالا اگر این جمله را به اکثر هنرمندان و یا اساتید دانشگاه بگویید از تعجب چشمانشان گرد خواهد شد.
ما؟ مسیر تاریخ؟ کدام تاریخ؟ از چه موقعی تاریخ را حساب میکنید ؟ به چه دلیل عوض شده است ؟ اصلا تاریخ به چه سمتی میرفت که ما تغییرش داده ایم؟ ما؟ با چه ابزاری؟ چه کسی گفته که است که عوض شده؟
برای رسیدن به چنین جمله ای باید پاسخ این جنس سوالات را داشت و الا باور پذیری آن ناممکن و تعاملی که با جمله شکل خواهد گرفت نوعی طنز و شوخی خواهد بود.

مدیران محترم،‌ ایراد با تذکر و نصیحت و پیامک های مدیریتی به فلانی و بهمانی حل نمیشود،‌ داستان آن است که با زره اجاره ای نمیتوانی بروی به جنگ. زره اجره ای نه قواره تنت هست و نه همیشه برای توست.
ادامه دارد...
یاحق

نکاتتان را در باره این چند خط برایم بنویسید
یاحق